PAP

Dit is mijn persoonlijk activiteiten plan.



Verbeterpunt 1: Bij LV5 (kritisch verwerken) is mij opgevallen dat ik weinig aantekeningen maak tijdens het lezen. Door dit wel te gaan doen ontstaat ook gelijk de mogelijkheid om vragen uit de aantekeningen te halen en deze voor te leggen aan anderen.
S
Ik wil aantekeningen maken van belangrijke punten die ik tegenkom tijdens het lezen. Deze helpen mij om kernpunten uit de stof te halen en te weerleggen aan anderen als dit nodig is. Hiervoor moet ik kritisch lezen.

M
Elke keer als ik een stuk heb gelezen resulteert dit in zinvolle aantekeningen.
A
Door het bereiken van dit leerdoel zal ik meer inzicht in mijn lesstof kunnen verkrijgen en onthouden. Hierdoor kunnen eventueel ook vragen van medestudenten beter beantwoord worden.
R
Ik kan zelfstandig aan dit leerdoel werken en het is binnen een reëel tijdsbestek te behalen.
T
Ik wil actief duidelijke aantekeningen kunnen maken aan het einde van dit semester.
Leerdoel
Per gelezen tekst duidelijke aantekeningen maken.
Activiteiten
Naast het maken van aantekeningen tijdens colleges ga ik dit ook doen tijdens zelfstudie.





  
Verbeterpunt 2: Voor LV4 (concretiseren) is het belangrijk dat ik tijd vrij maak voor het herhalen van de leerstof, vooral bij moeilijke onderwerpen.

S
Ik wil tijd in plannen voor het herhalen van moeilijke onderwerpen. Door de hoge studiebelasting is dit moeilijk.
M
In een week wil ik minstens 2 uur kunnen besteden aan het herhalen van de leerstof.
A
Het bereiken van dit leerdoel resulteert in een beter begrip van de leerstof. Dit heeft geen nadelige effecten op anderen.
R
Ik kan zelfstandig aan dit verbeterpunt werken. Verder zal de tijd die ik over houd per week afhankelijk zijn van de studiebelasting. Door prioriteiten te stellen kan ik schuiven in mijn planning.
T
Aan het einde van mijn semester hoop ik goed te kunnen plannen.
Leerdoel
Goed kunnen plannen.
Activiteiten
Ik ga door met het plannen van mijn huidige taken. Daarnaast kan ik planningsstrategieën opzoeken op het web of uit een boek.





  
Verbeterpunt 3: Op het gebied van LV3 (analyseren, relateren, structureren) kan ik mezelf verbeteren door de grote lijnen van het boek aandachtiger te bestuderen. Ditzelfde geld voor de onderwerpen die aan bod komen tijdens een semester.
S
Ik wil begrijpen waarom bepaalde vakken tijdens een semester worden gegeven. Hiervoor kan ik een mindmap maken. Wat volgens de auteur het hoofdonderwerp van zijn/haar boek ik wil ik snappen. Dit kan bereikt worden door de samenvatting en overige extra’s te lezen.
M
Door het maken van een overzicht dat de verbanden van de vakken aangeeft wordt de hoofdgedachte duidelijk. Als ik de voorkant, samenvatting en achterkant van een boek lees levert dit meer inzicht op tot de kern.
A
Als ik dit leerdoel behaal kan ik de gedetailleerde informatie beter weerleggen aan de hoofdlijnen van het onderwerp. Dit is nuttig voor mijzelf en het uitleggen aan anderen.
R
Het is reëel om wat extra tijd de steken in het bestuderen van een boek of om een mindmap te maken van het semester. Ik ben niet afhankelijk van anderen om dit leerdoel te behalen.
T
Aan het einde van het semester wil ik mezelf beter kunnen verdiepen in de hoofdlijnen van onderwerpen.
Leerdoel
De hoofdlijnen van onderwerpen en het semester goed kunnen begrijpen.

Activiteiten
Van alle vakken en cursussen per semester kan ik een mindmap maken. Boeken zal ik met meer aandacht voor de grote lijnen doorlezen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten