Verbeterpunt 1: Bij LV5 (kritisch verwerken) is mij opgevallen dat ik
weinig aantekeningen maak tijdens het lezen. Door dit wel te gaan doen
ontstaat ook gelijk de mogelijkheid om vragen uit de aantekeningen te halen
en deze voor te leggen aan anderen.
|
|
S
|
Ik wil
aantekeningen maken van belangrijke punten die ik tegenkom tijdens het lezen.
Deze helpen mij om kernpunten uit de stof te halen en te weerleggen aan
anderen als dit nodig is. Hiervoor moet ik kritisch lezen.
|
M
|
Elke keer als ik
een stuk heb gelezen resulteert dit in zinvolle aantekeningen.
|
A
|
Door het bereiken
van dit leerdoel zal ik meer inzicht in mijn lesstof kunnen verkrijgen en
onthouden. Hierdoor kunnen eventueel ook vragen van medestudenten beter
beantwoord worden.
|
R
|
Ik kan
zelfstandig aan dit leerdoel werken en het is binnen een reëel tijdsbestek te
behalen.
|
T
|
Ik wil actief
duidelijke aantekeningen kunnen maken aan het einde van dit semester.
|
Leerdoel
|
Per gelezen tekst
duidelijke aantekeningen maken.
|
Activiteiten
|
Naast het maken
van aantekeningen tijdens colleges ga ik dit ook doen tijdens zelfstudie.
|
Verbeterpunt 2: Voor LV4 (concretiseren)
is het belangrijk dat ik tijd vrij maak voor het herhalen van de leerstof,
vooral bij moeilijke onderwerpen.
|
|
S
|
Ik wil tijd in
plannen voor het herhalen van moeilijke onderwerpen. Door de hoge
studiebelasting is dit moeilijk.
|
M
|
In een week wil
ik minstens 2 uur kunnen besteden aan het herhalen van de leerstof.
|
A
|
Het bereiken van
dit leerdoel resulteert in een beter begrip van de leerstof. Dit heeft geen
nadelige effecten op anderen.
|
R
|
Ik kan
zelfstandig aan dit verbeterpunt werken. Verder zal de tijd die ik over houd
per week afhankelijk zijn van de studiebelasting. Door prioriteiten te
stellen kan ik schuiven in mijn planning.
|
T
|
Aan het einde van
mijn semester hoop ik goed te kunnen plannen.
|
Leerdoel
|
Goed kunnen
plannen.
|
Activiteiten
|
Ik ga door met
het plannen van mijn huidige taken. Daarnaast kan ik planningsstrategieën
opzoeken op het web of uit een boek.
|
Verbeterpunt 3: Op het gebied
van LV3 (analyseren, relateren,
structureren) kan ik mezelf verbeteren door de grote lijnen van het boek
aandachtiger te bestuderen. Ditzelfde geld voor de onderwerpen die aan bod
komen tijdens een semester.
|
|
S
|
Ik wil begrijpen
waarom bepaalde vakken tijdens een semester worden gegeven. Hiervoor kan ik
een mindmap maken. Wat volgens de auteur het hoofdonderwerp van zijn/haar
boek ik wil ik snappen. Dit kan bereikt worden door de samenvatting en
overige extra’s te lezen.
|
M
|
Door het maken
van een overzicht dat de verbanden van de vakken aangeeft wordt de
hoofdgedachte duidelijk. Als ik de voorkant, samenvatting en achterkant van
een boek lees levert dit meer inzicht op tot de kern.
|
A
|
Als ik dit
leerdoel behaal kan ik de gedetailleerde informatie beter weerleggen aan de
hoofdlijnen van het onderwerp. Dit is nuttig voor mijzelf en het uitleggen
aan anderen.
|
R
|
Het is reëel om
wat extra tijd de steken in het bestuderen van een boek of om een mindmap te
maken van het semester. Ik ben niet afhankelijk van anderen om dit leerdoel
te behalen.
|
T
|
Aan het einde van
het semester wil ik mezelf beter kunnen verdiepen in de hoofdlijnen van
onderwerpen.
|
Leerdoel
|
De hoofdlijnen
van onderwerpen en het semester goed kunnen begrijpen.
|
Activiteiten
|
Van alle vakken en cursussen per semester kan ik een
mindmap maken. Boeken zal ik met meer aandacht voor de grote lijnen
doorlezen.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten