Tijdens de bouw was ik voornamelijk bezig met het constructie werk aan het frame. Er was veel materiaal op maat gezaagd om vervolgens te worden gelast. We hebben goed gebruik kunnen maken van de exploded view tekening. De taken waren verdeeld onder de projectleden en er was een assemblageplan in logische volgorde uitgewerkt.
WAT
|
WANNEER
|
Achter frame assembleren
|
1
|
Stuurkolom assembleren
|
2
|
Hoofdframe maken en aan achterframe lassen
|
3
|
Stuurkolom met hoofdframe verbinden
|
4
|
Treeplank assembleren op hoofdframe
|
5
|
Kindersteun en rugsteun op achterframe lassen (houd rekening met het
houten zitje!)
|
6
|
Verven
|
7
|
Assemblage volgorde
Voorvork met bumper |
Achterframe |
Achterframe geassembleerd |
Buisframe afvlakken |
Het buisframe aan het achterframe gemonteerd |
Compleet geassembleerd |
Het (bijna) eindresultaat |
Als conclusie kan gesteld worden dat de bouw redelijk goed verliep. We hebben als ontwerpgroep het concept kunnen vertalen naar een werkend prototype binnen de beschikbare tijd. Overigens waren wij niet in staat elk detail af te bouwen, maar het resultaat mag er zijn. Door het kleur en materiaalgebruik hadden we het karakter van Vlissingen meer als voldoende geaccentueerd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten