Situatie
In de ideefase moesten de deelproblemen uit de definitieve probleemstelling worden verhelderd door er oplossingen voor te schetsen.
Taak
Het was mijn taak om voor ieder deelprobleem minimaal een A3 vol met oplossingen te schetsen volgens de doodle techniek. In totaal moesten er twintig vellen met oplossingen getekend worden. Ook was het de bedoeling om minstens twee creativiteitstechnieken te gebruiken.
Activiteiten
Uiteindelijk heb ik voor bijna alle eerder gestelde deelproblemen een vel A3 kunnen vullen met oplossingen. Daarnaast heb ik zelf nog andere onderwerpen verzonnen die van toepassen konden zijn. Als creatieve stimulans heb ik voor de "Hoe kun je" -en associatietechniek gekozen. De uitwerkingen zijn onder de STARRT opdrachtbeschrijving geplaatst.
Resultaat
Er zijn dus een tal oplossingen beschikbaar voor de ontwerpgroep die gebruikt kunnen worden voor het invullen van de morfologische kaart. Daaruit leiden we een integraal idee af.
Reflectie
In het begin was het moeilijk om op ideeën te komen, maar door de creativiteitstechnieken toe te passen ging dit geleidelijk aan beter. Volgende keer kan ik mijn huidig vergaarde schetservaring gebruiken als leidraad.
Toepassen
De verworven competenties zijn toe te passen tijdens iedere doodle activiteit.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten